ADY/PETŐFI

Rendhagyó irodalom óra Az Ady/Petőfi címmel készített bemutató, egy rendhagyó irodalom óra keretein belül szeretné megszólítani a diákokat. Az előadás nem szokványos előadói stílusban és személyességgel kísérli meg közel hozni nagyjaink hétköznapi problémáit, családi életét, örömeit és bánatait. Szeretné megmutatni, hogy ők is “csak” hús-vér emberek voltak, mert az is fontos, hogy mi van a…

Klamm háborúja

Kai Hensel monodrámájaEgy tanár és egy osztály különös háborújának története A tanulók levélben tudatják némettanárukkal, hogy őt tartják felelősnek az előző tanévben, az érettségi előtt öngyilkosságot elkövető iskolatársuk haláláért. Hadüzenetükben teljes ellenállást, igazi passzív rezisztenciát hirdetnek. Klamm tanár úr megpróbál a normális iskolai keretek között tovább tanítani, ám ebben az osztályban ez már nem lehetséges.…

A gyáva

Rendhagyó tantermi előadás a kábítószer-függőségről Egy fiatal fiú mesél a gondolatairól, érzéseiről, a családjával lévő ellentmondásos kapcsolatáról, és arról, hogyan kezdett drogozni, s milyen kínlódások árán sikerült leszoknia. És egy apa, aki mindezt végignézi, hallgatja és éli. Zavarba ejtően személyes párbeszédek és belső monológok, humoros és keserű helyzetek az élet rendhagyó sorsfordulatai közé ékelve. Hol…

Bűn és bűnhődés

Interaktív osztálytermi előadás Dosztojevszkij Bűn és bűnhődés című regénye alapján, a történet mai korba helyezésével Az előadásnak egyetlen szereplője van: Ráspoly, aki Raszkolnyikov karakterének feleltethető meg. Ráspolyt 19 éves korában tíz évre ítélik el kettősgyilkosságért. Enyhítő körülmény, hogy részlegesen beszámítható állapotban követte el tettét. A börtön első kezdeti nehézségei után Ráspoly börtönpszichológus segítségével elindul egy…

STOP – hinták, apák, szerelmek

Grecsó Krisztián műve alapján, Hrutka Róbert zenéjévelSzínházi nevelési foglalkozás A középiskolás korosztályt megszólító zenés drámapedagógiai előadás alapjául szolgáló mű írója Grecsó Krisztián, zeneszerzője pedig Hrutka Róbert. A Stop című darab két fiatal közös utazása, akik keresik helyüket, útjukat a világban. A darab olyan kérdéseket vet föl, mint pl.: hogyan menekülünk a felelősségek elől fiatalon; a…

Stréber

Komplex színházi nevelési előadás a kirekesztésről Fókuszában a „stréberség” és az ebből fakadó kirekesztettség áll. A dráma cselekményének központi szereplője Niki; egy 16 éves lány, aki jól tanul, sportol és szorgalmas is. Az osztályfőnöke is szereti. Az osztály egyes tagjai viszont rendszeresen zaklatják őt, verbálisan és az online közösségi lét színterein is megszégyenítik, az osztály…

A kézmosás fontosságáról

A mai rohanó világban egyre jobban megfeledkezünk a kézmosásról, pedig általa számos betegség megelőzhető lenne. Az Egészségügyi Világszervezet (WHO) a legutóbb megjelent programjában hangsúlyozza, hogy nem elég csak egy útmutató megfogalmazása. A hozzáállás javításához sokoldalú megközelítés szükséges. Az iskolaszínházi keretek egy egészen újfajta kommunikációs utat jelenthetnek. Az előadás közvetlen hangvétele, a fiatalok világából vett helyzetek,…

Kövek

Tom Lycos és StefoNantsou színdarabja nyománOsztálytermi színházi nevelési előadás iskolásoknak A Köveket az ausztrál szerzőpáros egy újsághír alapján írta. Annak ellenére, hogy a darabban feldolgozott balesetekhez hasonlóról a mai napig is érkeznek tudósítások, a történet aktualitását mégis inkább egy barátság alakulásának, és a kamasz korosztály határfeszegetésének témája kínálja. A történet két fiatal barátságát mutatja be,…

Mátyás király

Drámaóra kisiskolásoknak Ki ne ismerné az álruhás király bolyongásairól szóló meséket? Az aranyszőrű bárány, a budai kutyavásár vagy kolozsvári bíróval való találkozásának történetét? Egy dolog közös ezekben a mesékben: Mátyás király igazságot szolgáltatott. A mi mesénkben – amelyet közösen alkotunk a résztvevő gyerekekkel, – is bőven lesz kaland: biztosan akadnak majd olyanok, akik lábbal tiporják…

Vészhelyzet

Az egészségmegőrzésről és a segítségnyújtásrólNevelési célú tantermi előadás Két csetlő-botló gyerek ügyetlen próbálkozásaival szemben a résztvevő diákok összeszedhetik, hogy ők mit tudnak a körülöttük előforduló „vészhelyzetekről”. Mikor kell félnünk a kórokozóktól? Hogyan erősíthetjük meg az immunrendszerünket? Miképp kell a mentősöknek vázolni egy balesetet? Hogyan kezeljünk szakszerűen egy sebet? Hogy az esetleges tévedéseket tisztázzuk, a jelen…